eerste dag in Aussieland - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu eerste dag in Aussieland - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu

eerste dag in Aussieland

Door: Debbie Wolters

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2015 | Australië, Perth

Hier even een update van alles tot nu toe. Ik ben doodop terwijl ik dit schrijf (hoi jetlag) maar ik ga mijn best doen.

Donderdag afscheid genomen van iedereen op schiphol. Ik ging er met mijn ouders naartoe en daar waren mijn vriendinnetjes en mijn oom en tante om nog een laatste keer gedag te kunnen zeggen voor mijn lange reis begon. Super leuk en lief, maar ook best moeilijk haha, toen ik weg liep om naar mn gate te gaan had ik wel even tranen in mijn ogen. Maargoed, tijd om te treuren was er niet echt want toen kwam de paspoortcontrole, handbagage controle en noem maar op. De reis was verschrikkelijk lang, maar toch heel goed te doen. ik heb 3 films, en 4 afleveringen van series gekeken haha. Ook nog 100 x geprobeerd te slapen maar dat blijkt echt onmogelijk voor mij in een vliegtuig (wat vreemd is, want ik ben normaal kampioen in middagdutjes doen).

Tussen de twee vluchten door hebben we Hong Kong bekeken, wat onzer overstapplaats was. Wat een stad zeg! we kregen een sightseeing tour door familie van Ilse die daar woont, en je kijkt je ogen uit. Bizar. torenhoge flatgebouwen, sommige prachtig nieuw, andere uit de jaren 50 en totaal vervallen, waar je echt echt echt niet zou willen wonen. De stad zelf is behoorlijk westers. We hebben het eilandgedeelte van Hong Kong bekeken en het leek eigenlijk niet eens een echt hele grote stad. Bovendien merkte je niet eens dat je echt in China was (behalve dat er overal chinese tekens waren, oke), omdat je gewoon super veel westerse winkels aantreft en het natuurlijk een enorm ontwikkelde stad was. We hebben de langste roltrap van de wereld(? dacht ik) die ons door de straten van hong kong voerde. Erg leuk om te doen. Hong Kong is ook gebouwd uit meerdere lagen lijkt het, je hebt gewone straten en boven de straten lopen ook weer straten tussen gebouwen in om alle voetgangers makkelijk van de ene naar de andere kant te laten lopen. :) Het enige waar ik echt moeite mee had waren de etensluchten op straat, alles ruikt naar eten (en dan ook eten met een raar onbekend geurtje) dus dat zorgde voor misselijkheid haha. Na de roltraptocht zijn we met de bekende ferry (die nog uit de tijd van de engelsen stamt) van het ene stuk van hong kong naar het andere gevaren wat ook erg gaaf was. Daarna nog wat winkels bekeken en toen was het alweer tijd om naar het vliegtuig te gaan voor het tweede deel van de vlucht.

vrijdagavond kwamen we eindelijk aan in Perth. Prachtig om vanuit het vliegtuig alle lichtjes van de stad te zien in het donker, en jeetje wat een grote stad is het! toen we geland waren merkten we meteen het enorme temperatuurverschil met Nederland, en ik moet zeggen dat de warmte best chill is hier. We werden op het vliegveld opgehaald door de airport pickup. Het was een vrouw (waarmee het in het begin niet heel goed klikte haha, goede start) en die bracht ons naar trinity. Onderweg al wat gezien van het centrum wat ik maandag maar eens ga bekijken denk ik. Bij trinity ingecheckt en een leuk welkomstpakket meegekregen met onder andere een mok en wat symbolische attributen voor mijn tijd hier. :)

vandaag vooral geslagen (tot half 3 smiddags, ja echt waar een jetlag doet wat met je) en wat mensen begroet. Verder boodschappen gedaan omdat de maaltijden hier pas vanaf maandag beschikbaar zijn. Maar hallelujah wat een prijzen, echt absurd. Verder heb ik mijn kamertje ingericht met alle troep die ik had meegenomen waardoor ik me er al meer thuis voel. :) Net al 3 internationale studenten leren kennen, super aardige jongens uit Italië, Spanje en Canada. Ben benieuwd naar de rest van de mensen, al zal t nog wel een week duren voordat de meeste mensen hier aankomen. :) Vanavond gaan de meeste een drankje doen, als mn jetlag het toe gaat ga ik mee en anders lekker chillen op mn kamer. (:

ik zal wat foto's uploaden van hong kong en trinity zodat jullie een beetje een beeld erbij hebben

Liefs, Debbie

  • 07 Februari 2015 - 16:41

    Edith:

    Leuk verhaal Debbie. En mooie foto's. Krijgen een goede indruk van je kamer en de omgeving ervan. Hongkong rook niet lekker hahaha.

  • 07 Februari 2015 - 16:58

    Michael:

    Mooi begin al Debbie. Al lijkt die kamer van je een beetje op een gevangenis, haha.
    Lange reis, jetlag enz. enz. hoort er allemaal bij.
    Duur land he? Dus laat maar gauw weten wat je aussie bankrekening is.
    En al drie internationale studenten ontmoet. Zo zo. natuurlijk allemaal jongens! Dat gaat nog wat worden.
    Veel plezier en geniet ervan!!!!! (maar dat doe je nu al)

    Groetjes van Edith en je toch wel een beetje jaloerse oom.

  • 07 Februari 2015 - 19:50

    Jennifer:

    Liever een jongen uit Italie of Spanje, dan helemaal uit Australie....

  • 07 Februari 2015 - 20:02

    Daddy:

    Hee, Debbie. Je kamer in Nijmegen vind ik toch leuker, maar met wat inrichting van jezelf begint het inderdaad wat te lijken. O wat lekker warm ziet het er uit. En de geurtjes in Hong Kong... ach we wisten al dat je een gevoelige neus hebt. Denk maar terug aan de putjes van Rotterdam bij 39 graden. En ik ben al wel een beetje gerustgesteld. Studenten uit Spanje en Italië? Dat ligt toch al een stuk dichterbij...
    En je hebt het steeds over jetlag. Waar lag Jet dan?

    Ik kijk uit naar je volgende blog.
    Pas op voor zonnebrand
    Pas op voor Jet
    Pas op voor studenten uit Italië en Spanje
    Pas op voor...

    En doe maar rustig aan, want de paardenhokken heb ik al afgemest...

    D O E I !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 5727

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 22 Augustus 2015

Australië

Landen bezocht: