heel veel studeren en de laatste weken op Trinity - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu heel veel studeren en de laatste weken op Trinity - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu

heel veel studeren en de laatste weken op Trinity

Door: Debbie Wolters

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2015 | Australië, Perth

Hoihoi, na een eeuwigheid niks van me te hebben laten horen (laatste blog is inmiddels precies 2 maanden geleden), werd het weer eens tijd voor een nieuwe update. Niet zo’n spectaculaire update als de vorige keer, aangezien ik niet veel meer heb gedaan dan essays schrijven en studeren voor tentamens, maar hé ook dat hoort bij exchange. :)

(p.s. ik schrijf deze blog in de tijd dat ik eigenlijk voor mn laatste tentamen moet leren. Maar soms is motivatie even ver te zoeken, wat er in dit geval wel voor zorgt dat ik iedereen weer eens een update kan geven!)

Na terugkomst van mijn reis in het zuiden is mijn semester on exchange enorm in een stroomversnelling gekomen, waarin met name deadlines zich in een rap tempo opvolgden, wat er voor zorgde dat ook ik eindelijk gedwongen werd om aan het werk te gaan. Ik moet zeggen dat ik de semesters hier aardig pittig vind: voor elk vak heb ik gemiddeld 2 essays die ik moet schrijven, je krijgt participation marks voor alle werkgroepen (wat inhoudt dat je dus elke keer aanwezig moet zijn én voorbereid moet zijn) en dan is er nog een final exam. Aangezien ik 4 vakken volgde kan je voorstellen dat ik aardig wat essays heb moeten schrijven (mijn hemel, ik heb nog nooit zo veel uren achter mijn laptop doorgebracht) en ook mijn honoursprogramma moet dit jaar afgerond worden, wat een hoop stress opleverde. Weken met 65 uur studeren zijn inmiddels geen uitzondering meer en ik heb helaas genoeg leuke dingen af moeten zeggen, zodat ik kan zorgen dat ik na dit semester mn bachelor diploma in ontvangst kan nemen. Maargoed, het hoort erbij en ik heb naast het studeren ook een paar leuke dingen gedaan, dus die zal ik hier ook met jullie delen!

17 april, niet heel lang na de reis naar het zuiden ben ik met Ilse naar de stad gegaan. Waar we in eerste instantie het plan hadden om ‘wat’ warme kleding te kopen kan ik inmiddels zeggen dat ik alle leuke gave winkels heb leren kennen in het centrum, wat er ook voor heeft gezorgd dat ik met iets meer spullen thuis kwam dan de bedoeling was (hihi oeps). Toen we aan het shoppen waren kwamen we er achter dat er in de stad van alles te doen was, een soort straattheater, muziek, én een grote foodmarket. Ik als echte liefhebber kan je niet blijer maken, dus zijn we na het shoppen nog in de stad gebleven om te genieten van de geweldige sfeer die er hing. We hebben ’s avonds eten gekocht bij verschillende standjes, waar je kon kiezen uit verschillende gerechten van over de hele wereld. Echt een geweldig concept, heerlijk eten en het was er zo gezellig :) Voldaan, met heel veel nieuwe spullen (en heel wat minder geld) weer terug naar Trinity gekeerd, ik vond het een geweldige dag :)

19 april was het tijd om eindelijk met onze andere Dutchie te meeten – Roos! Roos is de enige van ons die niet in Trinity zit en daardoor zien we haar vrij weinig, maar aangezien ze vlakbij woont vonden we dat het tijd werd om eens bij te praten. Dus hadden we afgesproken om naar Aviary te gaan om daar samen te dineren. Aviary is een rooftopbar in het centrum van Perth, echt een hele toffe plek. Eindelijk weer eens met zijn allen bijgepraat over wat we hebben meegemaakt en ondertussen genoten van een cheeseburger, jummie <3

De weken daarna heb ik me vooral gericht op leren, dus niet zo veel bijzonders uitgespookt. Tussendoor ons team van Trinity nog aangemoedigd bij de inter-college soccer match, waar we helaas niet hebben gewonnen. Maar ach, volgende keer beter, voor zover ik begreep staan er nog genoeg sporten op het programma waar Trinity de kans heeft om de rest te verslaan dus daar gaan we voor :)

2 mei was het tijd voor beerpong. Ik had nog nooit van mijn leven beerpong gespeeld; ik ben niet zo’n beste bierdrinker en heb ook niet zo’n geweldige hand-oog coördinatie, wat me van te voren al verdoemd maakte om te verliezen, maar ik heb het toch behoorlijk goed gedaan ;) We moesten in teams van 2, een jongen & meisje, dus ik had besloten om met de Resident Advisor van mn wing te gaan. Hij, die Regan heet, had al enige beerpong ervaring dus dat kwam goed te pas. Van te voren flink geoefend op onze high-fives voor elke bal die we in de cups van de tegenstander zouden gooien en dat kwam goed van pas, want van de 6 wedstrijden hebben we er 6 gewonnen. Toen kwam het op de finale aan, waar we helaas in de eerste ronde er al uitlagen omdat we toch niet meer zo heel goed presteerde haha. Maar weer een ervaring rijker, en het was echt geweldig leuk :)

Een week later was het de verjaardag van Ebony, een van de Australische meisjes uit mijn wing. We gingen met zijn allen naar Aviary, waar ik er trouwens achter ben gekomen dat ze de lekkerste cider ooit hebben. Het was enorm druk in Aviary, en om 11 uur werd de birthday girl uit de bar gezet omdat ze te dronken was, oeps. Omdat sommige van ons nog wel uit wilden en het nog vroeg was, besloten we naar een ander gedeelte van het centrum te lopen waar meer bars waren. Daar besloten we uiteindelijk naar Mustang te gaan, een bar waar ik ook op mijn verjaardag naar toe ben geweest. Echt een super leuke bar en ze hadden geweldige live-muziek, dus hebben we heerlijk gedanst en genoten tot ik om een uur of 1 besloot braaf naar huis te gaan omdat ik de volgende dag weer veel studeren op de planning had staan :)

12 mei was het tijd om afscheid te nemen van onze eerste exchanger, namelijk Andre. Hij deed een trimester hier, omdat hij een master volgt, wat er dus op neer kwam dat hij veel eerder dan de rest klaar was met alles, en hij terug ging naar Canada. Heel raar om van iemand van de groep afscheid te moeten nemen als je zelf nog een half semester + reizen te gaan hebt..

Een paar dagen later was het tijd voor iets spectaculairs, iets briljants, een traditie die al jaren gaande is onder de colleges, iets waar ik deel van heb mogen uitmaken.. De Lipdub! Het is echt enorm groot hier, een rivaliteit tussen de colleges wie de beste lipdubs hebben. We moesten onze naam hoog houden, aangezien Trinity de afgelopen jaren elke keer gewonnen had, dus we pakten groot uit met Thrift Shop als liedje. En ik kan zeggen, het resultaat is briljant geworden. Ik had zelfs een solostukje (van welgeteld 1 zin), en heb daarmee vast de winkansen voor ons college aanzienlijk doen stijgen. Voor wie benieuwd is, ik heb de link van het filmpje een tijdje terug op facebook gedeeld. Helaas vond de jury ons filmpje niet zo geweldig en zijn we laatste(!) geworden. Pfft. Maar wel weer een geweldige ervaring rijker, mn lipdub debuut kunnen maken én er een briljant filmpje aan over gehouden als herinnering aan dit geweldige college.

24 mei was het tijd voor ons laatste wing-event. Met een grote groep van onze wing zijn we naar San Churros geweest, waar ik me echt helemaal volgegeten heb haha. Wat een hemel, gesmolten chocolade in 4 smaken, gefrituurde snacks én chocolademelk. <3 jummie. Heel fijn om met zijn allen dit nog samen te kunnen doen, en was een goede ontspanning voor de tentamenweek begon. Helemaal volgegeten konden we bijna rollend terug naar trinity haha, maar het was het waard. Hulde voor de RA’s dat ze dit voor ons georganiseerd hebben!

27 mei was het tijd voor onze laatste formal dinner, snik.. wat een emotionele avond. Waar we normaal alleen een speech hebben en verder genieten van heerlijk eten, was er tijdens deze laatste formal dinner ruimte voor toespraken van de exchangers die trinity gaan verlaten na dit semester, werden er filmpjes getoond die een beeld geven van onze geweldige tijd, en kregen we nog een terugblik op onze geweldige tijd hier. Het was zo moeilijk voor ons allemaal om onze tranen in bedwang te houden, het besef drong toen pas door dat het einde van onze tijd op trinity er aan zat te komen. Na afloop nog foto’s gemaakt met mensen, ik ben zo blij dat ik iedereen hier heb leren kennen. Ik heb nieuwe vrienden voor het leven, van over de hele wereld, die mijn tijd op exchange tot iets geweldigs hebben gemaakt. :) bedankt geweldige mensen!

28 mei was het tijd voor een groots evenement, georganiseerd door onze eigen residents club van trinity: BNOC Hot Dub Time Machine (en anderen). Van te voren met een paar vrienden wat drankjes gedaan en daarna naar het feest. Daar kreeg Ilse het voor elkaar om iets te wild rond te springen en die blesseerde haar enkel, aii. Gelukkig heeft ze wel de rest van de avond nog plezier gehad :) Zelf vond ik het feest niet helemaal geweldig, te veel mensen waren dronken of onder invloed van drugs. Ik had met James (niet de james die jullie kennen uit voorgaande berichten, maar een RA van een andere wing) en zijn vriendje al besloten dat we na het feest naar Hungry Jacks zouden gaan omdat ik ontzettend zin had in een cheeseburger. Bovendien was ik nog nooit van mijn leven naar Hungry Jacks geweest dus dat werd eens tijd. Tijdens het feest werd James opeens door de bewakers weggestuurd, omdat hij iemand op zijn schouder had zitten. Echt een belachelijke reden, aangezien iedereen het deed en niemand er voor weggestuurd werd, en hij ook zeker niet dronken was. Maargoed, dit betekende dat we eerder naar Hungry Jacks konden waar we ons helemaal volgegeten hebben met een dubbel cheeseburger menu haha. I love food.

29 mei was het tijd voor nog meer eten, want de study packs werden uitgedeeld! Dit wordt elk semester gedaan om studenten de tentamenweken door te helpen, en het bestaat uit bergen met snoep/snacks/noodles/chocola/drinken/en nog meer. Een foto van mijn study pack is op facebook te vinden, en meer dan de helft is inmiddels al op haha.

Inmiddels zijn de tentamens begonnen, dus ik ben hard aan het studeren. Ik heb al mijn essay cijfers inmiddels terug, allemaal rond de 7.3/7.5. Participation marks voor mn werkgroepen moet ik nog wel allemaal terug krijgen, daar zijn ze niet zo snel mee. Mijn eerste 2 tentamens zitten er ook inmiddels op. Gister het belangrijkste tentamen van mijn hele bachelor psychologie gehad, die ik moést halen, maar ik heb over beide tentamens wel een redelijk goed gevoel dus ik heb er het volste vertrouwen in. :) Morgen nog het laatste tentamen (waar ik dus nu niet zo hard voor aan het studeren ben..) maar ik heb het vak ook al gehaald zonder het tentamen, door mn goede cijfers van de essays en quiz, dus daar hoef ik me niet zo zorgen meer om te maken. Daarna staat er nog een essay van 3000 woorden op de planning, mijn honours review afmaken en mijn honours thesis schrijven. Helaas heb ik nog maar 1 week op trinity te gaan, dus ik ga het niet op tijd afkrijgen. Het plan is om mijn reis een week te onderbreken begin juli om mijn thesis af te kunnen maken, zodat ik op tijd mijn bachelor diploma kan halen. Een hoop stress, en zuur van mijn week reizen, maar het is niet anders.

Verder is het heel raar dat ik over een week al afscheid neem van de meeste mensen hier. Sommige zal ik nog langer zien, zoals de groep met wie ik 12 dagen naar het noorden zal reizen, en enkele RA’s rond augustus, als ik nog even in Perth ben, maar er zijn genoeg mensen die over een week al naar huis gaan, of andere reisplannen hebben. Door alle drukte rond mijn tentamens/thesis ben ik nog helemaal niet bezig met afscheid nemen, dus het zal allemaal onwerkelijk worden.

Wel heel spannend dat mijn reis nu enorm dichtbij komt! :) Het plan is om eerst 12 dagen van Perth naar Exmouth te reizen met wat vrienden. Tussendoor zullen we op een hoop plaatsen stoppen. Het wordt een krap schema, maar we hopen zo veel mogelijk te kunnen zien van de prachtige plaatsen die Western Australia te bieden heeft. :) Daarna komen we terug in Perth, waarna de meesten dezelfde dag of de volgende dag naar de oostkust vertrekken om nog te reizen. Zelf blijf ik waarschijnlijk zo’n 5 dagen op Trinity om mijn thesis af te maken (blegh), om daarna via Darwin naar Cairns te vliegen! Het plan is om vanaf daar een maand lang langs de oostkust te reizen en uiteindelijk op 8 augustus in Sydney aan te komen waar ik mijn ouders weer zie. Hoe dat verder gaat lopen weet ik nog niet, want door alle drukte met deadlines en tentamens heb ik nog geen tijd gehad om die reis uit te stippelen. Spannend dus, vooral ook omdat ik het hele stuk in mijn eentje ga reizen. Vanaf Sydney zal ik met mijn ouders via Adelaide naar Alice Springs reizen, waar we een aantal dagen zullen doorbrengen om het hart van Australië te mogen bewonderen. Daarna vliegen we naar Perth, waar ik mijn ouders de stad zal laten zien waar ik al deze tijd heb geleefd, en nog een laatste keer naar Trinity gaan om wat spullen op te halen en afscheid te nemen van de Australiërs daar. Kortom, nog genoeg wat op de planning staat voor de komende 2 maanden. Ik vind het hartstikke spannend, maar kijk er ook heel erg naar uit om eindelijk weer vrije tijd te hebben, én de droomreis van mijn leven te maken waar ik echt al jaren op heb gehoopt. Ik weet niet hoeveel kans ik heb om tijdens mijn reis jullie op de hoogte te houden, maar ik zal zeker mijn best gaan doen.

En alle mensen in Nederland, ik zie jullie over 2 en een halve maand weer! :D

Liefs, Debbie

  • 12 Juni 2015 - 13:39

    Edith :

    Weer een leuk verhaal. Volgens mij ken ik je niet meer terug straks. Lieve Debbie veel succes met de deadlines en geniet van je reis en doe voorzichtig. Xxx

  • 12 Juni 2015 - 14:57

    Jennifer:

    De laatste loodjes, zet m op! Xxx

  • 12 Juni 2015 - 16:26

    Sandra:

    Lieve Debbie, ook ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes! En dan zit het er al weer bijna op, volgens mij is de tijd omgevlogen...
    Heeeeeel veel plezier met reizen, pas goed op jezelf en tot eind augustus!
    Liefs xxx

  • 14 Juni 2015 - 22:55

    Jacqueline:

    Hoi Debbie, Fijn,dat je weer een reisverslag heb geschreven....Ik wens je good luck met de slotfase.
    Vooral de mooie plaatsen die je soon, met de lieve mensen ga bezoeken door australia....Ik verheug je weer te zien in augustus Debbie, na zo lange tijd tot gauw....

    Lieve groetjes,Jacqueline XXX









  • 07 Juli 2015 - 17:17

    Rianda:

    Hallo Debbie

    Ik heb vanmiddag geluncht met je moeder en zij vertelde over je blogs. Ik heb ze vluchtig gelezen..Heel interssant en je moet veel leren, maar het is ook genieten..lijkt met helemaal super. Heel veel plezier straks met je reis alleen en daarna met je ouders.

    Groetjes

    Rianda

  • 12 Juli 2015 - 14:14

    Helga Hoegen:

    hoi Debby,
    Gisteren zijn je ouders bij ons geweest. Het was heel gezellig. Wij veel gehoord over je geweldige ervaring in Australië. Ook heb ik de site van je reisverslagen gekregen. Deze heb ik achter elkaar gelezen. Wat een geweldige ervaring!! En wat geweldig dat je ouders je deze mogelijkheid hebben geboden. Ik geniet van je verhalen en zou stiekem willen dat ik deze mogelijkheid zelf ook had gehad. Geniet van de resterende twee maanden. Dit is een superervaring, waar je later in je leven nog veel aan zult hebben. Wanneer je weer terug bent komen wij naar Lathum en hopenje dan te zien en te spreken over je deze geweldige reis!

    Geniet en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag!

    Liefst,
    Helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1758
Totaal aantal bezoekers 5726

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 22 Augustus 2015

Australië

Landen bezocht: