mijn eerste week hier - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu mijn eerste week hier - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu

mijn eerste week hier

Door: Debbie Wolters

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2015 | Australië, Perth

Oke, even een update van wat ik deze week heb uitgespookt. Enorm druk geweest en de O-week is nog niet eens begonnen!

eerst even iets op verzoek: I've met the best person ever, his name is Scott. Zo, dat moest er even uit, hij houdt er van om in de spotlights te staan haha.

oke, ik weet niet precies meer hoe mijn tijdslijn eruit zag met alle dingen die ik heb gedaan, maar ik zal een poging doen alles in de juiste volgorde te zetten.

Zondag was een super relaxed dagje, Sarah en ik zijn voor het eerst naar Cottesloe geweest, het strandje hier dichtbij de uni. Het is maar een kwartiertje met de bus en echt superchill! Het is echt opmerkelijk hoe rustig de stranden hier zijn, als het goed weer is dan liggen er wat mensen maar nog niet eens 1/5 van wat we in Nederland gewend zijn. Roos was er trouwens ook bij, die verblijft in het hostel dichtbij, dus het was gezellig om eindelijk elkaar te zien en bij te praten van hoe het tot nu toe was. Na afloop hebben we voor het eerst een restaurantje opgezocht waar we geniaal lekkere pizza hebben gegeten met uitzicht over het strand. Als laatste hebben we de zonsondergang gezien, super mooi, maar wow wat gaat de zon hier snel onder! terwijl we naar mijn idee toch niet heel dicht bij de evenaar zitten. Maargoed, savonds een mooie sterrenhemel, geweldig om te zien.

Maandag zijn we naar de uni geweest, om de boel een beetje te verkennen. Oh my god, de universiteit is zo groot hier, en zo mooi! het is een beetje een victoriaanse stijl, alle gebouwen zijn super mooi en je kan hier rustig 20 minuten rondwandelen en verdwalen zo groot als dat het is. Het ligt ook aan de mooie rivier en er zijn overal planten, bloemen en grasveldjes zodat het echt ideaal is om gewoon daar te zitten en te gaan chillen. Ik zal zo snel mogelijk foto's maken van de uni (durfde ik niet, leek ik zo'n uber toerist) zodat jullie een beetje een idee krijgen van hoe het er uit ziet. Het is zekerweten 100 keer mooier dan elke universiteit die ik tot nu toe heb gezien. :)
Maandag was volgens mij ook de eerste dag dat we het centrum van Perth hebben gezien, het is zoooo mooi hier. Het zijn schattige straten (er is zelfs een engelse straat, totaal in engelse stijl met engelse winkeltjes) en overal staan mooie bloemen, waardoor het echt geweldig is. Ook zijn er veel grasvelden/parkjes hier waar je heel fijn kunt chillen, dus ideaal als je een tijd hebt geshopt in de stad en even bij wil komen, of na schooltijd wil rondhangen op een rustige plek. Ook schijnt hier een heel groot park te zijn, Kings Park, maar daar ben ik helaas nog niet geweest. Staat wel zeker op de planning voor de komende tijd :) Maandag heb ik ook superveel mensen leren kennen, de meeste zijn internationale studenten en een paar RA's en een paar van de resident's club, die dingen organiseren voor iedereen hier op trinity. De mensen zijn zo geweldig aardig, iedereen spreekt je aan en is oprecht geïnteresseerd in hoe je dag gaat, en je maakt zo super snel nieuwe vrienden. Even een korte samenvatting van de mensen (mocht het je interesseren, zo niet, scroll vooral door): Federico de italiaan, die een fiets heeft gekocht die na 3 dagen al kapot is gegaan en typisch Italiaans spreekt en zelfs aan de telefoon met zijn handen meebeweegt als hij praat, Alfredo, de spanjaard die echt super lief is en zijn tijd vooral besteed aan liggen op het gras om bruin te worden, Francois, de canadees die meer wiet rookt dan de gemiddelde nederlander (niet hier in australie, maar thuis) en die liever Frank genoemd wordt, Scott, zoals al eerder gezegd de beste persoon, hij is zo super grappig en zegt de hele dag 'good day m8' omdat dat het enige is wat hij kan zeggen met een australisch accent, Karoline, een duits meisje die altijd super geïnteresseerd is in wat je doet, Luke, de knappe engelse jongen, Marko, de lange Finse jongen die na een kleine fles wijn helemaal zat was haha, Hilla, het Finse meisje die super aardig is en soms zo hard moet lachen dat ze er van moet huilen, Becca, het engelse meisje dat echt geweldig is, Matthew, een engelse jongen met een apart accent die ik pas sinds 2 dagen ken, Remo de zwiterse jongen die 26 en verruit de oudste is, en dan nog wat mensen die ik pas net heb leren kennen. Er zijn hier veel aziaten die we nog niet echt hebben gezien, en dus de RA's en de resident club mensen, waaronder Ben, Regan, James, Kazia en Ellie en nog vele anderen.
Volgens mij was maandag de dag dat we met zijn allen wat zijn gaan drinken (of nouja, de internationale studenten, en de mensen van de residents club hebben we toevallig daar ontmoet) en het was leuk, maar zo mega duur. Je betaalt 2 tot 3 keer zo veel voor een drankje hier dus dronken zal ik nooit worden haha.

Dinsdag was weer een stranddag, weer lekker bruin geworden (het schiet nog niet op, maar ik ben ook nog niet rood dus het is wel prima zo). 's avonds hebben we gechilled in de rogerson hall, waar allemaal dingen als tafelvoetbaltafels enzo staan, super leuk haha. Ons team (team Scott) heeft verloren met de spelletjes, verslagen door team Becca, maar ik heb er vertrouwen in dat er een moment komt waarop we ze verslaan.

Woensdag was shopdag, woehoeee! ik wilde veel dingen kopen want ik had veel nodig, maar we zijn bijna de hele dag bezig geweest met dingen kopen als shampoo en 4 liter wasmiddel die we de hele dag hebben rondgesjouwt in Perth (niet aan te raden haha) en het leuke shopgedeelte zijn we niet meer aan toegekomen, alle winkels sluiten redelijk vroeg en we waren pas na de lunch in het centrum. Het was wel super gezellig, we waren met Ilse, Alfredo en Remo en het was echt leeuk! 's avonds zijn we met allemaal mensen (internationale studenten, residents club en volgens mij ook RA's) naar een superleuke bar gegaan, dat was echt een van mijn beste avonden tot nu toe. Zo leuk met iedereen gepraat en om 12 uur ging het dicht dus toen zijn we terug naar trinity gegaan om daar op de kamer van een RA (die echt kamer hebben die 2 tot 4 keer zo groot zijn als de onze) noodles te eten, briljante afsluiting van een briljante avond.

Donderdag was weer beach dag, het was de eerste dag dat het niet super warm was (en op het strand was het zelfs frisjes, maar ook soms lekker om zo'n dag te hebben). 's avonds zijn we naar een karaoke hiphop bar gegaan waar onze RA ook optrad, geniaal om een keer te zien maar hiphop is toch echt niet mijn ding vrees ik. Daarna nog wat andere bars bezocht en hoewel de laatste wel leuk was zijn we toch maar naar huis gegaan (of nja, de helft van ons ging naar huis en de andere helft is diehard gebleven) want we waren doodop. Aangekomen op onze kamers kwam ik er achter dat ik er een insect op mijn kamer zat, die ik netjes levend en wel naar buiten heb geloodst, en toen ik terug kwam zat er echt het grootste vieste en meest kippenvel-gevende insect ooit in onze gang. Nou, je kunt je wel voorstellen hoe dat gaat met 3 meisjes op een gang, een en al drama dus en Hilla was uiteindelijk de held die het beest heeft gedood. Niet heel relaxed dat alle insecten hier zo rond kunnen lopen en zo binnen kunnen komen (er zit super veel ruimte onder alle deuren), dus dat is het enige puntje waar ik echt nog aan moet wennen.

Vandaag (vrijdag) is een deel van de internationale studenten naar de stad gegaan omdat de Giants er waren, dat zijn een soort grote poppen voor een art festival, het schijnt hier echt een big deal te zijn, maar ze vonden het zo tegenvallen dat ik niet eens meer ben geweest haha. Nu een beetje chillen en mn blog schrijven, en zo gaan we met een hele groep hardlopen langs de rivier, wat echt super mooi is, ik ben benieuwd! (denk wel dat het echt een martelgang wordt, want ik ben al te lang niet wezen hardlopen). Vanavond staat er een supercoole bbq gepland, waar we allemaal heel veel zin in hebben (onze eerste bbq hier) dus daar kijk ik erg naar uit. Misschien daarna nog stappen als we het op kunnen brengen haha. En voor morgen staat er een picknick gepland met andere internationale studenten ook van buiten trinity. Kortom, druk programma nog, maar het is allemaal zo leuk!

Ik zal ook zo snel mogelijk wat nieuwe foto's uploaden zodat jullie alles kunnen zien hier. ;)

Liefs, Debbie


  • 13 Februari 2015 - 16:29

    Edith:

    Hoi Debbie, leuk om te lezen dat het goed gaat en je je SUPER vermaakt. Het lijkt bijna wel vakantie. Fijn dat er zoveel leuke/aardige mensen zijn dat je je al snel thuis voelt. En die insecten tja dat ken ik wel een beetje van mijn eerste vakantie naar Indonesië. Went wel hoor.
    Groetjes van mij xxxxx

  • 13 Februari 2015 - 22:36

    Jennifer:

    Wat een verhaal! Leuk om te lezen, zijn we er toch een beetje bij.
    Ben blij dat ik de enge insecten nu niet meer hoef te vangen...
    Have fun !

  • 14 Februari 2015 - 12:04

    Michael:

    Zoals ik al dacht en heb gezegd, jij hebt het super naar je zin and having the time of your life! En Australië klinkt idd super relaxed zoals jij het beschrijft. Was al jaloers en nu helemaal! Enjoy xxx . Ps al die jongens hé. Wat een keus

  • 14 Februari 2015 - 20:49

    Lieke:

    Aahh zo leuk om te lezen dat je t naar je zin hebt en al zo veel leuke mensen hebt leren kennen!! Heel veel plezier en succes voor als je echt begint op de uni ;) liefs je nichtje x

  • 15 Februari 2015 - 01:12

    Sandra:

    Wat leuk al je verhalen! Vanavond verjaardag van Michael gevierd, we hebben je wel gemist hoor. Maar we hebben het natuurlijk heel veel over je gehad, hahaha!
    Nog heel veel plezier en ik hoop nog veel enthousiaste verhalen van je te lezen.
    Liefs, Sandra xxx

  • 17 Februari 2015 - 13:51

    Jacqueline:

    Fijn,dat je een samenvating heb gegeven over de lieve mensen.Die je heb leren kennen in zo korte tijd.
    Lijk mij aan de foto's te zien ook spontane mensen,om mee om te gaan...
    Ik benijd je wel als ik de mooie foto's zie van de mooie zonnige perth,dan denk ik wauw dat wil ik ook wel hahaha..Ik lees graag wat je zoal elke dag mee maakt daar.Heb er vetrouwen in,dat alles goed met jouw wel komt op de universiteit...Liefs van mijXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 5745

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 22 Augustus 2015

Australië

Landen bezocht: