O-week, uni en een hoop andere activiteiten - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu O-week, uni en een hoop andere activiteiten - Reisverslag uit Perth, Australië van debbiewolters - WaarBenJij.nu

O-week, uni en een hoop andere activiteiten

Door: Debbie Wolters

01 Maart 2015 | Australië, Perth

Oh jeetje, ik ben hier inmiddels alweer meer dan 3 weken en ik begin me helemaal thuis te voelen. De afgelopen weken waren te gek, enorm veel gedaan en ik weet niet waar ik moet beginnen..

Zondag 15 februari was voor ons op Trinity dé start van de Orientationweek, oftewel O-week. In grote lijnen komt het aardig overeen met de introductieweek die ik aan het begin van mijn studie in Nijmegen heb gehad, en daar had ik zoveel plezier gehad dat ik niet mag klagen dat ik nu weer zoiets heb mogen doen (: Zondag was de dag waarop we allerlei gratis dingen krijgen (en he, ik ben en blijf een Nederlander, gratis, kom maar op!). Geweldige trinity outfits voor sportwedstrijden en dergelijke, en voor zij die hebben opgelet, er staat een foto van mij op fb in de trinity outfit! Geweldig om zo een deel te zijn van een geweldige community, ik voel me echt een college-girl haha. Goed, back to the story, na alle spullen te hebben opgehaald hadden we allemaal informatiepraatjes. Met name over alle regels van Trinity (en hoe het verteld werd maakte je bang dat je bijna niks kon uitspoken hier, maar volgens mij valt t uiteindelijk reuze mee) en werden de RA’s en de mensen van de Residents club nog eens aan ons voorgesteld. Tijdens het informatiepraatje werd wel 3 keer verteld hoe goed je er voor moest zorgen dat je je sleutels niét kwijt raakte, en wat een ramp het was als je ze wel kwijt raakte. Erg leuk om te horen, want tegen die tijd was ik mijn sleutels al een volle week kwijt haha. Na alle informatiepraatjes (die wel eindeloos leken te duren, hallelujah), was het tijd voor leukere dingen :) We hebben verschillende spelletjes gedaan en aan het einde was er tijd voor speed dating, waarbij je de kans kreeg om verschillende nieuwe freshers (eerstejaars) te leren kennen. ’s Avonds zijn we uit geweest, of nouja, dat was het plan. Toen we aankwamen bij de club bleek er een wachtrij te zijn van 3 uur of dergelijke, dus we zijn meteen weer terug gereden naar Trinity en hebben daar nog wat gedronken met gezellige mensen. Goede afsluiting van de dag dus. :)

Maandag was er een orientatiedag van de universiteit. Er stond een heel dagprogramma op de universiteit gepland, maar ook op trinity, dus het was kiezen waar we heen gingen. Braaf als dat we waren zijn we naar het informatiepraatje van de universiteit gegaan maar dat was niet geheel nuttig dus na afloop zijn we terug naar trinity gegaan. Daar stonden nog wat leuke activiteiten gepland zoals Girls Day, waarbij je allemaal opdrachten moest uitvoeren, maar ik vond het doen van een dutje ook wel een hoge prioriteit hebben dus ik heb de andere activiteiten geskipt haha. Dutje was heerlijk trouwens, behoort nu tot mijn vaste dagplanning. :) Savonds zijn konden we verschillende activiteiten doen, en ik ben naar de geweldige gevangenis gegaan in fremantle. Man, wat was dat mooi om te zien. of nouja, mooi.. leerzaam in ieder geval! ergens in 1800 waren de gevangenishokken zo klein dat mensen doodgingen aan zuurstofgebrek als ze 16 uur binnen moesten zitten. Er werden spannende verhalen verteld, we kregen een grote rondleiding en hebben alles gezien. Echt een ervaring om aan te raden voor mensen die ooit nog naar Perth gaan, toch wel tof! Na de gevangenis moest ik me voorbereiden voor the big day de volgende dag, wannnntttttt:

DINSDAG GING IK SURFEN! OMG. Zo super vet! Ik was een van de lucky people die op tijd was met inschrijven om mee te kunnen met surfen, en wat een ervaring was het. Geweldig :D Ik moet zeggen dat het wel mega moeilijk is. Het was meer ‘surfboard waar ga je met debbie naartoe’ dan andersom en elke keer als er een golf kwam verdween ik weer een halve meter naar achter, maar oh oh wat was het tof. Uiteindelijk is het me gelukt om een paar keer een aantal seconden te staan (en er vervolgens super charmant weer af te vallen, maar ach, het hoort er bij) en het is zeker iets wat ik vaker wil doen. Voordat ik australië verlaat moet ik toch in staat zijn om normaal op een surfboard te staan :D Na het surfen was het tijd voooooor: De Dierentuin! Joehoeee. Iedereen die me kent weet dat ik gek ben op de dierentuin. Helaas had de UWA bedacht dat we daar teambuilding spelletjes moesten gaan spelen dus ik heb kostbare tijd daar verloren, maar na de spelletjes was het tijd voor Kangoeroes en Koala’s spotten :) Ik heb zelfs super toeristisch een selfie met een kangoeroe. Weer iets om van mijn checklist af te strepen. Koala’s zijn trouwens altijd aan het slapen of eten, dus als ik ooit reïncarneer dan wil ik een koala zijn. ’S Avonds was het tijd voor quiznight, wat er op neer kwam dat we allemaal vragen moesten beantwoorden in groepjes en opdrachten moesten doen (zoals een pak melk leeg drinken, tissues uit een doos halen zo snel mogelijk, en noem maar op. Vooral leuk om te zien, ik moet toegeven dat ik met de opdrachten niet heel fanatiek heb meegedaan maar het was wel een toffe ervaring.

Woensdag was de dag dat ik mijn sleutels terug vond. Of nouja, terug vond, iemand anders vond ze terug in zijn rugzak waar ze per ongeluk al een week inlagen maar oh oh wat was ik happy dat ik eindelijk weer een eigen set sleutels had :D :D :D:D jullie hadden mijn gezicht moeten zien. Ik was net zo blij met de sleutels als ik kan zijn met een bord goed eten, dus dat is blijheid x 1000. Verder was woensdag een shopdag. Of nouja, ’s avonds stond het eerste legendarische formal dinner in het teken van Disney gepland, dus hiervoor moest een outfit bij elkaar geraapt worden. Als grote groep exchangers hadden we besloten om als 101 dalmatiërs te gaan wat uiteindelijk geweldige foto’s heeft opgeleverd. Het was echt een geweldige ervaring, iedereen had zijn best gedaan om er wat van te maken en er kwamen geweldige outfits voorbij. Bovendien was het gewoon super om zo’n officieel event een keer mee te maken, in een woord wauw. Trots op mijn aanwezigheid hier in Trinity.

Donderdag was strand dag denk ik (zo druk, ik weet niet meer wanneer ik wat precies heb gedaan haha), dus dat was lekker even een rustig dagje. ’s Avonds was er een groot feest in het thema Cast Away, wat echt super vet was. Verder niet veel boeiends te vertellen over donderdag dus ik skip naar de vrijdag

VRIJDAG WAS ZO TOF. Oke. Ik begin bij het begin. Maar het gaat om het einde. Vrijdag heb ik de hele ochtend geslapen (oh oh, wat is het toch heerlijk zo af en toe), en smiddags stond het gevreesde New Residents Exam op het programma. Hiervoor moest je het handboek van trinity en nog wat andere dingen leren en je moest tenminste 60% goed hebben om het te halen. Dus, daar zaten we dan, te studeren en zenuwachtig te zijn voor de toets.. haha. Nou, ik kan niet alles zeggen maar ik heb het gehaald haha. En het was geniaal.
Goed. Nu hetgene wat vrijdag zo tof maakte. Jullie geloven het niet, maar… ik ben wezen schaatsen! Nu zul je vast denken, Debbie, waarom ga je 14.000 km verderop, waar het 35 graden overdag is schaatsen terwijl je het nooit in nederland doet? Het antwoord weet ik ook niet, maar ik heb een o zo leuke avond gehad :) heel grappig om alle australiërs te zien schaatsen, veel van hen hebben het nog nooit / pas een paar keer gedaan wat soms wat gestunt oplevert, maar oh oh wat was het leuk. Ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat ik dit tot nu toe een van de leukste activiteiten hier vond, ik heb het echt naar mijn zin gehad ;) en het was meteen de eerste gelegenheid waarop ik weer eens een trui kon dragen na weken alleen maar in tshirtjes rond te hebben gelopen haha.

Zaterdag was het tijd voor adventure park. Dit was een soort pretpark met een mix tussen de dingen die we in nederland ook in pretparken hebben en een waterpark gedeelte. Oh, en niet te vergeten, ze hadden ook een soort mini dierentuin waar onder andere koala’s te vinden waren. Die heb ik natuurlijk trouw bezocht, leuk om ze van dichtbij te zien, evenals de kangoeroes. ’s Avonds was het tijd voor de Rubik’s Cube Party, waarbij we allemaal kledingstukken in verschillende kleuren moesten dragen en dan vervolgens kledingstukken moesten ruilen om tot een kleur te komen. Ik heb echt geweldig verklede mensen voorbij zien komen met de meest coole accessoires ever. Ik heb niet heel veel geruild, maar ik ging voor groen en ben een groene wasknijper en een grote tijgerknuffel (van winnie de pooh) rijker (die eigenlijk van Regan is maar nog steeds als een overwinning op mijn kamer staat). Een geweldig feest was het, leuke mensen, en ik heb het daar echt naar mijn zin gehad :)

Zondag was de orentationweek helaas alweer voorbij, maar was het ook een goede gelegenheid om even een dagje rust te pakken en bij te komen van alle drukte van die week. Er waren hot tubs, slush puppy en genoeg tijd om te chillen en te zonnen en alles te doen wat je zelf maar wilde. Oja, en natuurlijk om je mentaal voor te bereiden op het echte leven dat de dag er na ging beginnen. Want maandag was het tijd voor uni :) doei vakantie. Het was leuk. Tijd voor het echte werk.

Mijn universiteits semester begon meteen diehard met een hoorcollege maandag ochtend om 9 uur, van het vak Australian Society: Facts and Fantasies. Wat een geweldige docent was dat, je kan erg om hem lachen en hij kan super leuk vertellen. Voor zover ik kan beoordelen is het een erg leuk vak. Helaas hebben we geen live hoorcolleges meer van hem, want alles gebeurt bij dit vak online, behalve een verplichte twee uur durende werkgroep elke week. Na mijn college (dat maar een uur duurde, chill), was het tijd om naar de stad te gaan en serieus te gaan shoppen, want: Het was tijd voor mijn eerste officiele echte formal dinner! Dik in de stress omdat ik niet wist of mijn jurkjes die ik had geschikt waren en ik schoenen moest hebben, ben ik met een paar exchange students naar de stad gegaan en heb ik denk ik wel 25 jurken gepast voor ik uiteindelijk de perfecte jurk had gevonden en nieuwe schoenen die er bij hoorden. Toen we terug waren moest ik meteen gaan omkleden en me klaar maken want voordat ons formal dinner begon moesten we eerst wing-foto’s maken, dus met alle mensen uit onze vleugel moesten we op de foto. Ik heb de foto nog niet gezien, maar ik kan nu al zeggen dat hij er wauw uitziet. Want iedereen zag er wauw uit. Echt, ik heb nog nooit zoveel mooie mensen bij elkaar gezien. Mannen in pak, meisjes in de mooiste jurkjes ever, het was echt een tafereel als in een sprookje of een film of wat voor situatie hier ook bij past. Het was prachtig. :) Na een hele fotoshoot van 100.000 foto’s was het tijd voor het formal dinner itself, waar ik met Ilse en Alfredo aan een tafel zat bij een paar Australische studenten. Het was geweldig om zo’n formal dinner mee te maken, echt omggg. Als ze dit elke week zouden plannen zou ik elke week gaan, heerlijk. Ik had van te voren voor ik bij trinity kwam wel eens gehoord over deze formal dinners maar ik had er een hele andere voorstelling van, ik kan nu alleen maar zeggen dat het mijn verwachtingen dik heeft overtroffen. Na ons formal dinner zijn we nog met zijn allen wat gaan drinken bij Varsity, een van de cafés waar iedereen eigenlijk altijd naar toe gaat. Gezellig avondje, alweer :)

Dinsdag was het tijd voor mijn tweede college, een hoorcollege van 2 uur over society. Super interessant, ik ben wel een watje want ik was een college van 2 uur niet meer gewend en ik was maar al te blij dat we na een uur en een kwartier al klaar waren haha. Weer een zeer interessante professor, ze vertellen hier allemaal zo leuk en interactief en niet-monotoon en ze zeggen daadwerkelijk extra informatie dan alleen wat er op de powerpoint staat, dus het is makkelijk om je aandacht erbij te houden. Verder niet zo heel veel gedaan, ’s avonds lekker een film gekeken met een paar meiden waarvan ik denk dat ik ze toch wel erg toffe vriendinnen kan noemen nu. :) Daarna lekker mijn bed in gedoken om tot te trieste conclusie te komen dat ik griep kreeg :( Dus de hele woensdag in bed gebleven, ik kon werkelijk helemaal niks meer, van mijn bed naar mijn kamerdeur lopen was de grootste workout ever en mensen hebben me eten gebracht omdat ik niet tot de dining room kon komen haha. Maar superveel dank voor alle mensen die goed voor me hebben gezorgd, me eten en drinken hebben gebracht en steeds hebben gekeken hoe het met me ging. Jullie zijn geweldig <3 Donderdag nog steeds ziek, wel iets beter gelukkig, het bleek echt iets te zijn wat enorm heerst rond trinity at the moment. ’s Avonds wel weer in staat iets te doen (godzijdank, de verveling begon al toe te slaan) dus ik heb lekker rustig een filmpje gekeken met een groep exchangers.

Vrijdag was de dag dat ik zo goed als beter was, en dat kwam goed uit want er stond een belangrijke boat party gepland. Ja, i know, niet heel slim als je net ziek bent geweest en ik heb braaf de hele dag niks anders gedronken dan water, maar misschien was het toch iets te veel van het goede haha. Al met al toch wel een leuke middag gehad, daarna wel helemaal doodop en terwijl de rest savonds diehard nog uitging (weet niet hoe die mensen het volhouden), heb ik nog wat gesocialised met iemand van de res club wat gezellig was.

Zaterdag was de dag dat we eigenlijk naar een geweldig nationaal park zouden gaan, waar ik me super op had verheugd, maar ik voelde me niet goed genoeg om mee te gaan :( ik had zo veel last van mijn nek, waardoor ik heel duizelig was en enorme hoofdpijn heb steeds.. Ik heb een paar dagen geleden een verkeerde beweging gemaakt waarbij mijn nek weer knakte, dus we zijn weer terug bij af.. wat echt verschrikkelijk rot is, aangezien ik de eerste twee weken in australië voor het eerst sinds super lange tijd pijnvrij had doorgebracht. Zo blij als dat ik toen was, zo rot voel ik me nu, dus ik besteed mijn dagen letterlijk aan slapen, slapen en nog eens slapen en ibuprofen is mijn beste vriend. Morgen maar eens nieuwe pijnstillers halen en mijn fysio eens mailen om te kijken hoe ik dit moet gaan fixen. Want het is echt niet tof dat ik geweldige uitjes moet missen en zo weinig kan doen, terwijl ik hier maar 6 maanden ben, dus tijd om dingen te missen heb ik niet. Nouja, om verder te gaan met het verhaal: heel veel aan het nationale park heb ik niet gemist, want het bleek gesloten dus de mensen die wel zijn gegaan zijn uiteindelijk geëindigd op het strand haha. ’s Avonds lekker mijn bedje in gekropen met een paar afleveringen van mijn lievelingsseries, dus wat was een fijne troost haha.

Vandaag, zondag, was de dag dat ik wilde studeren (ik heb een hoop in te halen nu ik door mijn griep al de helft van mijn colleges heb gemist en morgen een verplichte werkgroep heb die ik moet voorbereiden), maar ik heb nog geen boeken gekocht en ik kwam er achter dat studeren met mijn nek praktisch onmogelijk is nu, dus na een mislukte poging ben ik maar weer een dutje gaan doen. Werkelijk, ik voel me net doornroosje ofzo, ik kan wel eeuwig slapen voor mijn gevoel.
’s Avonds stond ons eerste wing-event gepland, waarbij we met alle mensen van onze vleugel/gebouw pizza en ijs gingen eten in het o zo prachtige kings park, waar we uitzicht hadden over de stad Perth. Ik kan niet beschrijven hoe mooi het is, ik heb denk ik hier mijn mooiste zonsondergang ever gezien, wat een prachtige kleuren. Helaas niet goed kunnen fotograferen, maar oh oh wat was het mooi. En pizza maakt alles beter natuurlijk. Ik voel me gezegend dat ik deze avond heb mogen mee maken en heb kunnen genieten met alle fijne mensen om me heen. Ik ben er dankbaar voor :)

Morgen is het begin van een dieharde week uni, waar voor het eerst ook al mijn verplichte werkgroepen beginnen. Even aankijken hoe het gaat met mijn nek en hopen dat het snel opknapt, want ik wil hier volop genieten van al het gaafs wat hier gaande is en niks missen, want alles is geweldig hier. Duim alsjeblieft voor me, en hou me ook op de hoogte van jullie verhalen thuis. Ik ben benieuwd, en ik hou jullie op de hoogte. :)

Liefs, Debbie.

PS. Pap, Mam, dankjewel voor deze geweldige kans. Het laat me groeien als een mens.

• 01 Maart 2015 - 15:21

Herman:

Groeien? Je wordt toch niet te dik, hè, met al die feestjes?

Blij dat het nu eindelijk met het echte werk gaat beginnen. 't Begon wel heel erg op vakantie te lijken...

Maar fijn dat het allemaal zo leuk is. Veel plezier en sterkte met je nek.
    Groetjes.

• 01 Maart 2015 - 15:47

Maya:

Fijn dat je het naar de zin hebt. Veel (studie)plezier nog en hopelijk knap je snel weer op. Sterkte met je onwillige nek.

Groetjes van ons 4en

• 01 Maart 2015 - 15:52

Demy:

Debskeee leuk dat je zo geniet! En luister naar je vader, niet je bikini body vergeten die we hier o zo hard hadden opgebouwd. En oja, mij ook niet vergeten.
    Spreek je snel weer! xxxxx

• 01 Maart 2015 - 16:00

Michael:

Stja , ik zei het al en ik zeg het weer: je gaat van dit avontuur super genieten. En dan blijkt wel weer na het lezen van je nieuwe blog. Vet genieten dus. Enjoy en hou ons op de hoogte. Xx Michael

• 01 Maart 2015 - 16:55

Sandra:

We hebben weer genoten van je enthousiaste en uitgebreide verhaal! Superleuk om alles op deze manier een beetje mee te beleven! Balen van de griep maar fijn dat iedereen zo goed voor je zorgt. Ook van ons veel sterkte met je nek, hopelijk valt het allemaal mee. Studeer ze en blijf lekker genieten van alle leuke dingen en mensen om je heen! Veel liefs uit Duiven xxx

• 01 Maart 2015 - 20:04

Jennifer:

Ik doe een mix van alle voorgaande (leuke) reacties. Helemaal mee eens!

• 02 Maart 2015 - 08:36

Elly:

Hoe kom je aan dat schrijftalent? Goed dat je thuisfront je pushte om te schrijven wat je zoal meemaakt, ik hen genoten van je verhaal. Veel plezier.

• 04 Maart 2015 - 19:06

Edith:

Leuk verhaal weer Debbie!!!
    En ik wacht in spanning af naar je volgende verhaal.
    ENJOY en zorg goed voor jezelf.
    Dikke zoen Edith

• 05 Maart 2015 - 22:13

Jacqueline:

Hoi Debbie,

Wat leuk om je enthousiaste verhaal telezen!
    En wat een schrijf talent!
    Geniet lekker van het mooie leven en de bijzonder tijd daar.

Lieve groet van ons Jack en Jacqueline (Den Bosch)

• 13 Maart 2015 - 18:15

Jacquelin:

Hallo Debbie,

heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
    geniet ervan.

jack en Jacqueline